Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
Ömrümün Kısa Günü
07 Kasım 2012 Çarşamba Saat 21:03
Şair Hüseyin Akın: Her şeyi söyleyebildiğimi sanmıyorum. Ayrıca her şeyi söylemiş olsam bile bu durumda içimin rahat olması çok zor.





Şair Hüseyin Akın: Her şeyi söyleyebildiğimi sanmıyorum. Ayrıca her şeyi söylemiş olsam bile bu durumda içimin rahat olması çok zor.

Şair Hüseyin Akın: Her şeyi söyleyebildiğimi sanmıyorum. Ayrıca her şeyi söylemiş olsam bile bu durumda içimin rahat olması çok zor. Tam aksine bende söyledikçe acıları çoğalan, yarası kanayan bir taraf var. Söyleyebildiklerime bakınca söyleyemediklerimin kaygısını güdüyorum. Bütün şiirler gibi bütün kitaplar da tek bir şiire ulaşma arzusu taşır. Bu arzu hayatımızın o bütüncül tek şiirini yazabilme arzusudur. Şairin hayatı nasıl şiire dâhilse yazdıkları da hayata dahildir.

Eğer bir gün rastlarsam hayata bir çift sözüm olacak diyordum. Ona yeni bir yol ağzında rastladım ve yüzüne karşı kitapta yer alan bu sözleri söyledim. Hayat sözlerimden alınmış olmalı ki uzun süredir bana yüz vermiyor.

 

Doğaya yaklaşmış bir şair Hüseyin Akın!
Hüseyin Akın

Doğaya yaklaşmış bir şair Hüseyin Akın!
Hüseyin Akın'ın son şiir kitabı 'Ömrümün Kısa Günü' üzerine Zafer Acar yazdı.


 

Durgun ve pastal/pastoral bir şiir yazıyor Hüseyin Akın. Ömrümün Kısa Günü, Akın’ın altıncı şiir kitabı. Işıltılı imajlar bile mat bir karaktere bürünüyor onda, sanırım bu, şairin özel tercihi. Bu durum dilde de kekremsi bir tat yaratıyor. Olabilir, kekremsi meyveleri sevenler de var ama toplumda.

 

Birlikten güzellikler doğarHüseyin Akın Ömrümün Kısa Günü

Edebiyata emek veren bir kalem Hüseyin Akın, altı şiir kitabı da az bir gayret değil. Hüseyin Akın’ın edebiyat içerisindeki gayretinin karşılığını görmediği aşikâr, bu açıdan yaklaşarak bunun sebeplerini bir eleştirmenin ortaya koyması şart bence, o muhtemel eleştirmene demek isterim: Bütün suç okurda değil. Hüseyin Akın’ın akranı olmasa da her mahfilde kendisiyle birlikte anılan dostu İbrahim Tenekeci’nin, popüler olmaya yakın düzeyde tanınıyor olması ise ayrı bir paradoks. Kimi zaman birliktelikler, iki kişiden sadece birinin lehine işletebiliyor. Ömer Erdem ile Cevdet Karal birlikteliği, iki tanınmış şair doğurdu. Ama Akın ile Tenekeci birlikteliğine ne yazık ki böyle bakamıyoruz. Biri diğerinin üzerini örtüyor olabilir mi? Bu bir soru; cevap değil.

“Allahtan ki şairdik…”

Akın, şiir cümlelerini oluştururken devriklik ve olmadık yerlerdeki mısra kırılmaları ile zaten karışık olan modern aklı, daha bir karıştırıyor. İyi imgelerin yanında ayıklanamamış ifadeler, bir sorunsal olarak görünüyor Akın’da. Lakin son kitabında ilk beş kitabına göre daha iyi bir şiirle karşılaştığımı belirtmek isterim. Buna, hece şiirinin ahenk unsurları bir katkı sağlamış. Şiirde sesi, hece ile telafi etmiş. Ömrümün Kısa Günü, tam bir Dergâh şiirleri özeti olmuş gibi. Bu şiirler, İbrahim Tenekeci ile Süleyman Çobanoğlu arasında bir yerde. Ne İbrahim Tenekeci gibi sıcak imajlar yaratabilmiş ne de Süleyman Çobanoğlu kadar âşık tarzı şiir çıkarabilmiş Akın.

Heceyle birlikte halk şairleri gibi doğaya da yaklaşmış, yer yer iyi şiirlerin de altına imza atmış. Hecenin modern kalıplarını da kullanıyor, Milli Edebiyat dönemi şairlerinde gördüğümüz şekliyle alışılagelmiş yedili, sekizli, on birli ölçülerden on altılı hatta yirmi birli heceye kadar mısraı uzatıyor. Buralarda şiir güç kaybediyor. Aynı şiir içerisinde onlu, on dörtlü, on beşli, on altılı hece kullanması ise, son yılların güzel bir buluşu. Böylece, şiir tek bir kalıba hapsedilmiş olmuyor.

Allahtan ki şairdik, Allah bizi korudu”, “Ben sana oğul balı, sen bana barbi bebek”, “Söyleyeceğim yalanı unuttum” gibi renkli, suluboya mısraların şairini görmek gerek. Ayrıca onun “Fotoğraf” adlı şiirini de beğendiğimi söylemek isterim.

Zafer Acar yazdı

*dunyabizim.com

Asım bizim

Bu yazı toplam 5639 defa okundu.
Bu Yazıya Henüz Yorum Eklenmemiş.
Şu An Sitede
8 Kişi Online
SİTE ANKET
Sitemizi nasıl buldunuz?
Çok İyi
İyi
Orta
Kötü
Çok Kötü
DÜNÜN MANŞETLERi
ETKiNLiKLER  + Ekle 
ARŞİVDE ARA
ÇOK OKUNANLAR